Teamleider Outbound & Transport
Ben jij een ervaren logistiek professional met leiderschapskwaliteiten en een passie voor het optimaliseren van processen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor onze afdeling Operations zoeken wij een Teamleider Outbound & Transport die verantwoordelijk is voor de dagelijkse aansturing van het outbound proces in ons magazijn en het (eigen en externe) transport naar onze klanten.
Wat ga je doen?
Als Outbound & Transport Lead ben jij de spil tussen Sales, Warehouse en Transport. Je zorgt ervoor dat uitgaande goederen tijdig, efficiënt en correct worden verwerkt en afgeleverd. Je stuurt direct de transportplanner en bezorgers (15 FTE ) aan en bewaakt de kwaliteit, veiligheid en voortgang van het outbound en transport proces. Je bent werkzaam op de locatie in Rosmalen. De afdeling zal in 2026 verhuizing naar een gloednieuwe vestiging in Oss.
Jouw verantwoordelijkheden:
- Coördineren van het outbound proces en transport(planning);
- Bewaken van leverbetrouwbaarheid en laadprocedures;
- Motiveren en stimuleren van de medewerkers en verzorgen van alle bijkomende HR-gerelateerde taken;
- Monitoren van externe vervoerders en voeren van performancegesprekken;
- Rapporteren over en analyseren van leverperformance, schades en verbeterinitiatieven;
- Initiëren van procesverbeteringen en kostenbesparingen;
- (mede) Verantwoordelijk voor het wagenpark van onze bussen;
- Zorgen voor naleving van veiligheidsvoorschriften en orde in het magazijn en op de bussen;
- Samenwerken met interne stakeholders zoals verkoop, logistiek en inkoop.

Wat breng je mee:
-
MBO+ of HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in logistiek/transport;
-
Minimaal 5 jaar relevante ervaring, waarvan 3 jaar in een leidinggevende rol;
-
Aantoonbare ervaring met WMS (SAP is een pré);
-
Kennis van warehouseprocessen, kwaliteitssystemen en transport;
-
Sterke communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels (Frans/Duits/Pools is een pré).
-
Een sterk probleemoplossend vermogen
-
Je bent stressbestendig, empathisch en sterk in het plannen & organiseren

Wat bieden wij jou?
-
Een uitdagende functie binnen een dynamisch en groeiend logistiek team;
-
Een prima salaris, reiskostenvergoeding en 25 vakantiedagen;
-
Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en initiatief;
-
Een informele werksfeer met betrokken collega’s;
-
Mogelijkheid om écht impact te maken op onze logistieke prestaties;
-
Werken in een dynamische corporate omgeving met roots uit een echt Brabants familiebedrijf waarin ‘work hard, play hard’ nog altijd centraal staat;
Interesse?
Stuur je CV en motivatie naar [email protected] of neem contact op met de afdeling HR voor meer informatie via 073 543 07 75.
Onze organisatie:
Exertis Benelux is onderdeel van DCC Technology, een volledige dochteronderneming van het moederbedrijf DCC PLC, een FTSE 100-bedrijf. Binnen de groep werken ongeveer 3.900 medewerkers in 22 verschillende landen. In Nederland en Belgiƫ hebben we ongeveer 130 medewerkers in dienst.
Exertis Benelux distribueert producten en diensten van topmerken op het gebied van Unified Collaboration, professionele audio/visuele apparatuur en alle bijbehorende accessoires. Dit omvat oplossingen voor hybride vergaderruimtes, het inrichten van vergaderzalen en onderwijsruimtes, distributie van displays en LED-wanden, enzovoort. Daarnaast is Exertis Benelux een gespecialiseerde partner in voorraadbeheer en distributie voor zowel elektronicamerken als (r)etailers in consumentenelektronica. Met een ambitieus en relatief jong team, en onder de vleugels van DCC, is Exertis Benelux in staat haar succesverhaal voort te zetten door uit te breiden in de Benelux en uiteindelijk in heel Europa.